Jump to content

Muhammad Saiful Islam

Muhammad Saiful Islam

Member Since 07 Jul 2011
Offline Last Active Mar 06 2014 12:51 PM

About Me

Welcome to my profile page!

Selamat datang di halaman profil saya!

My name is Muhammad Saiful Islam, an Indonesian citizen (and proud of it).

Saya adalah Muhammad Saiful Islam, berkewarganegaraan Indonesia (dan bangga karenanya).

In the cyber world, I am identified by nickname saifulwebid. I am a member of International Virtual Aviation Organisation (IVAO) and more active as an air traffic controller. I am an ex-member of Garuda Indonesia Virtual (GIV), a virtual airline in IVAO, too.

Di dunia maya, saya dikenal pula dengan nickname saifulwebid. Pada dunia maya saya adalah anggota International Virtual Aviation Organisation (IVAO) dan lebih aktif sebagai air traffic controller. Saya juga pernah tergabung di Garuda Indonesia Virtual (GIV), sebuah virtual airline di IVAO.

In Airline Empires, I concentrate myself in development of domestic and international routes based in Jakarta, Indonesia. My airline name is Pan Indonesian Airline and currently active in R1 world. More than that, I also founded an alliance named OneSoutheastAsia that opened for airlines based in Southeast Asia. This alliance's goal is not for competing with other alliances but only for gathering and developing of Southeast Asia airlines.

Di Airline Empires saya mengkonsentrasikan diri dalam pengembangan rute-rute domestik dan rute-rute internasional yang berbasiskan di Jakarta, Indonesia. Nama maskapai saya adalah Pan Indonesian Airline dan saat ini aktif di dunia R1. Selain itu saya juga membangun aliansi OneSoutheastAsia yang terbuka bagi maskapai-maskapai yang berbasis di Asia Tenggara, namun aliansi ini tidak bertujuan untuk mengkompetisikan diri dengan aliansi lain, melainkan sebagai tempat bergabung dan berkembangnya maskapai-maskapai asal Asia Tenggara.

In real world, I am a senior high school student (currently in first year), a webmaster, and founder of IT extra-curricular group in a junior high school in Bandung, Indonesia.

Di dunia nyata, saya adalah seorang pelajar SMA kelas 1, webmaster, dan perintis satuan ekstrakurikuler TIK di salah satu SMP di kota Bandung.

That's all! Finally, you can communicate with me via Twitter in @saifulwebid.

Sekian profil saya di Airline Empires. Anda dapat berkomunikasi dengan saya melalui Twitter di @saifulwebid.


Community Stats

  • Group Member
  • Active Posts 0
  • Profile Views 2,157
  • Member Title New Member
  • Age Age Unknown
  • Birthday August 24

User Tools

Friends

Latest Visitors